Про внесення зміни до статті 15 Закону України “Про дорожній рух”
_____________________________________________
Верховна Рада України постановляє:
1. В Законі України “Про дорожній рух” (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., N 31, ст. 338; 1994 р., N 46, ст. 414; 1999 р., N 19, ст. 173; 2002 р., N 26, ст. 176, N 29, ст. 194; 2003 р., N 29, ст. 233; 2004 р., N 6, ст. 38, N 22, ст. 317; 2005 р., N 1, ст. 1, N 5, ст. 116; 2006 р., N 22, ст. 184; 2009 р., N 10-11, ст.137) перше речення частини дев’ятої статті 15 викласти в наступній редакції:
“Право на керування транспортними засобами відповідної категорії підтверджується посвідченням водія транспортного засобу з установленим терміном дії.”.
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Пояснювальна записка
до проекту Закону України "Про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про дорожній рух"
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект Закону України „Про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про дорожній рух" розроблено Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва за власною ініціативою.
Розроблення законопроекту зумовлено необхідністю приведення положення статті 15 Закону України «Про дорожній рух» в частині підтвердження права на керування транспортними засобами відповідної категорії до вимог європейського законодавства.
Зокрема, законодавче закріплення необхідності отримання талону до посвідчення водія не узгоджується з вимогами міжнародної Конвенції про дорожній рух, згідно з якою право на керування транспортним засобом посвідчується лише відповідним посвідченням.
Натомість, існування талону до посвідчення водія Державтоінспекція пояснює необхідністю обліку та аналізу порушень Правил дорожнього руху, допущених водіями, які постійно проживають на території України.
В свою чергу, Законом України «Про міліцію» не передбачається право інспектора ДАІ на прийняття рішення про встановлення факту вчинення правопорушення. Таким правом наділені лише суди, які розглядають справи про адміністративні правопорушення, в тому числі і про порушення правил дорожнього руху.
В зв’язку з цим, немає необхідності в існуванні талону до посвідчення водія, оскільки без встановлення факту вчинення порушення правил дорожнього руху неможливо здійснювати їх облік.
Слід зазначити, що в країнах Європи облік та аналіз порушень правил дорожнього руху здійснюється за допомогою Загальнодержавних автоматизованих електронних баз обліку правопорушень. Це дає можливість ефективно впливати на порушників Правил дорожнього руху, таким чином сприяти покращенню дорожньої дисципліни. Ніяких талонів до посвідчення водія в країнах Європи не існує.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття законопроекту є приведення статті 15 Закону України «Про дорожній рух» у відповідність із чинним законодавством України та законодавством Європейського Союзу.
Для досягнення зазначеної мети пропонується внести зміну до частини 9 статті 15 Закону України «Про дорожній рух», згідно з якою право на керування транспортними засобами відповідної категорії підтверджується лише посвідченням водія транспортного засобу з установленим терміном дії.
3. Правові аспекти
Дана сфера суспільних відносин регулюється Законом України “Про дорожній рух”, окремими нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законом України “Про міліцію”.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття проекту акта не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект акта підлягає погодженню з Міністерством внутрішніх справ України.
6. Прогноз результатів
Прийняття проекту акта сприятиме адаптації чинного законодавства України до вимог європейського законодавства.